Samfunn for alle – til forsiden

Lettlest

Her finner du saker som er enkle å lese.

Tekstene er korte. Språket er tydelig. Alle skal kunne lese nyhetene våre.

Lettlest

Lettlest: Du får mer i trygd i år

Hvert år bestemmer staten hvor mye trygd skal øke. Det kalles trygdeoppgjøret. Nå er oppgjøret for 2026 klart.

2. juli 2026Niclas Tokerud

LettlestOrganisasjon

Snakk om rus

Hva er rus? Hvilke rusmidler er lovlig å bruke og hvilke er ulovlig? Hvordan virker alkohol på kroppen? Hvorfor drikker noen alkohol? Hvordan er det når en du er glad i bruker mye rusmidler? Det er spørsmål URO snakker om når vi arrangerer Kurs om Rus.

13. mai 2026Camilla Melvoll Berntsen, Erik Johan Steenbuch, Lise Holm og Julie Maria Rasmussen

Erfaringsutvalget inntok Stortinget i oktober.

Lettlest

Lettlest: NFU kjemper for dine rettigheter

Hvert år bestemmer politikerne hvordan pengene i Norge skal brukes. Dette kalles statsbudsjettet. NFU har sagt klart ifra til politikerne på Stortinget. Vi mener at menneskerettighetene må komme først.

7. desember 2025Niclas Tokerud